öppet spår och utökning i familjen

06.03.2016 13:36

Det var längesedan jag skrev här, denna vecka har varit innehållsrik. Förra helgen åkte jag bussresa upp till Malung där vi övernattade för att sedan åka vidare till Sälen och starta i öppet spår (vasaloppet) i måndags. Inte tränad för detta men tog mig runt på skidor i 9 mil!!! smärta i hela kroppen... men det gav med sig efter någon dag. Sen var det praktik under veckan och natten till fredag åkte jag, Dennis och Wiktor mot Trelleborg för att vara på färjan innan 07.30. Vidare till Tyskland och Polen och vilka vägar det var i de norra delarna, guppigt värre och slingrade sig som ormar. I båda dessa länder kör de ju som biltjuvar.!! smala slingriga vägar och +100km/h.

Efter en hel del strul på fredagen kom vi fram till målet, det var att hälsa på en riesenschnauzerhane vid namn Delorian, skulle han få följa med hem eller ej???? Åkte sedan trötta till hotellet, eller iallafall jag som fått köra hela vägen.... funderade och somnade som en stock. Lördag morgon åkte vi tillbaka och träffade "lilla" vovven igen. Det slutade med att han fick åka med hem och bli svensk medborgare. Packade in allt i bilen och åter mot färjan i Tyskland. Något tidspressat var det allt. Väl framme var det bara att direkt rulla på båten. SKÖNT att vara på väg hem till Sverige igen fast oj vad det gungade och det gillar jag INTE! Delorian var "lugn som en filbunke" skönt då man INTE vill bråka med en 46 kg best på en färja. ÄNTLIGEN i Sverige nu bara de sista milen hem. Hemma vid 02.30 ååå sängen!!!! Det blev 130 mil framför ratten och 9 h båtresa på 2 dagar. Och helgen innan X antal mil till Sälen och hem igen. Så nu är det dags för mig att hålla mig hemma ett tag tycker jag och nog min kära sambo med som får ta hand om allt här hemma när jag är ute och flänger.. Vilken stöttepelare han är fast jag är såhär tokig ;)

 

Gå gärna in och titta på Delorians sida där kommer nog några bilder upp snart.